Subject: 7-1/1-58 Teavitus ametiteleLinnaku DP avalik väljapanek
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Apr 2024 13:51:00 +0300

Maa-amet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Põllumajandus- ja Toiduamet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Transpordiamet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Päästeamet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Keskkonnaamet; [email-masked]

Politsei- ja Piirivalveamet; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Meie: 03.04.2024 nr 7-1/1-58

Avalik väljapanek

Aruküla alevikus asuva „Linnaku katastriüksuse ja lähiala“ detailplaneeringu 
vastuvõtmine ja avaliku väljapaneku korraldamine.

Raasiku Vallavalitsus otsustab võtta vastu ja avalikustada Aruküla alevikus 
asuva “Linnaku katastriüksuse ja lähiala“ detailplaneeringu (Autor: 
Skepast&Puhkim OÜ, töö nr 2019-0101, planeeringu ID 86893).

Detailplaneeringu vastuvõtmisega Raasiku vallavalitsus kinnitab, et 
detailplaneering vastab õigusaktidele ja valla ruumilise arengu 
eesmärkidele.

Planeeringuala suurus on ligikaudu 14 ha.

Detailplaneeringu lahendus näeb ette kolme uut tänavat, mis tagavad ala 
logistilise sidususe. Ala keskosa on kavandatud jätta avatud poolprivaatse 
ruumina, sinna on kavandatud korterelamute grupp. Korterelamute krunte ei 
ümbritseta piirdeaiaga, selline lahendus tagab parema käidavuse ja visuaalse 
sidususe ala lääneosas kavandatud haljasalaga. Korterelamute kruntidel on 
võimalik maastikuarhitektuursete võttetega määrata selged üldkasutatavad 
jalgrajad, mis võimaldavad planeeringu keskosa jalgsi või rattaga läbida, 
liikudes parkmetsaalade vahel. Korterelamu kruntidel (võimalusel) 
kasutatakse autode parkimiseks olemasolevaid vundamendiplaate. Parkimine 
planeeritaval alal on lahendatud krundisiseselt. Hoonestusalad on valitud 
lähtudes nende vundamentide asukohtadest ja väärtusliku haljastuse 
säilitamisest. Korterelamute puhul on koormusindeks min 500 ja korterite arv 
on max 6 hoone kohta.

Planeeringuala peatänavaks on Männiku tee pikendus, mida on ettenähtud 
ühendada Välja teega. Sellega paranevad Mõisamaa tee elamute 
juurdepääsuvõimalused.

Lääne-ida suunaline uus tänav teenindab maanteeäärseid krunte ja 
olemasolevat puurkaevuga katastriüksust. Tänav ühendatakse idas Harju teega 
juurdepääsuvõimaluste parandamiseks.

Planeeringuala põhjaosas on kavandatud kokku 13 üksikelamu krunti min 
suurusega 3000m². Maantee äärde on planeeritud jätta 50m haljaspuhver, kuhu 
hoonestust ei planeerita.

Planeeringuala lõunaosas on kavandatud kokku 4 kahe korteriga elamu krunti 
min suurusega 3000m². Krunte teenindav põiktänav võimaldab lääne-ida 
suunalist kergliikluse läbipääsu parkmetsaalade vahel.

Ala lääneosas on kavandatud kompaktne üldkasutatav haljasala.

Detailplaneeringuga kavandatud tegevused on kooskõlas Raasiku valla 
üldplaneeringuga, milles on planeeringuala juhtotstarbeks määratud elamumaa. 
Alal ei ole varasemalt kehtestatud detailplaneeringuid.

Detailplaneeringu elluviimisega ei ole ette näha negatiivseid majanduslikke, 
sotsiaalseid ja kultuurilisi mõjusid ega olulist negatiivset mõju 
looduskeskkonnale.

Detailplaneeringu on kooskõlastanud: Päästeamet, Transpordiamet, 
Terviseamet, Politsei- ja Piirivalveamet, Riigimetsa Majandamise Keskus, 
Elektrilevi, Raven OÜ. Keskkonnaamet ja eraisikud on avaldanud arvamust. 
Käesolev detailplaneeringu lahendus arvestab kõigi arvamuste ja 
eriarvamustega.

Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub 18. aprillist - 02. maini 2024. 
Raasiku vallamajas ja valla veebilehel. Avaliku väljapaneku jooksul on 
kõigil isikutel õigus avaldada detailplaneeringu kohta arvamust. Arvamused 
palume saata elektrooniliselt [email-masked] või postiga aadressile 
Tallinna mnt 24, Aruküla, Harjumaa 75201.

Avaliku väljapaneku jooksul on paberkandjal materjalidega võimalik tutvuda 
asutuse lahtiolekuaegadel, elektroonselt endale sobival ajal. Soovitame 
detailplaneeringu materjalidega tutvuda elektroonselt. Menetlusdokumentidega 
on võimalik tutvuda Raasiku vallavalitsuses paberkandjal, kuid tungival 
vajadusel ja etteteatamisel saab Raasiku vallavalitsus korraldada ka 
menetlusdokumentidega tutvumise võimaluse elektroonselt. Täiendav info: 
Indrek Mikk,  <mailto:[email-masked]> [email-masked] või 
postiga aadressile Tallinna mnt 24, Aruküla, Harjumaa 75201.

Lugupidamisega

(allkirjastatud digitaalselt)

Toomas Teeväli
vallavanem

Koostaja:
Indrek Mikk
planeeringute spetsialist

tel +372 53501209
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <http://email.mg.raasiku.ee/o/eJxEzrFOBCEQgOGnWTo3AzMsQ0FxUYtrfYNZGO6Icnth8f2NsbD_8-e79Of9GPKhXzK1XKf261tCa9k6UxIz79FossE6H5A2MPcUwNdMtmjcIlLeFKs4K8IcM0sU05IDR0DAFrwFWEH9nrnuGXZmF2Uh6Ld1iJzt83tVNV3PU2760kpa8NWtQTbI5BQRY83qIjItBPKHXQP7Bd_NSO1Rj4VgDnmcz2OUJl3n73Cmy3_7EwAA__9DzkNN>